Mateusz Żuchowski
Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym, publikuję w największych polskich magazynach i portalach internetowych. Komentuję wydarzenia przemysłu samochodowego w ogólnopolskich mediach.
RSS
Kategorie: Wszystkie | Marketing | Pieniądze | Trendy
RSS
sobota, 30 marca 2013

Problemy małego producenta – wielkie konsekwencje dla całego przemysłu. Choć nieuchronny koniec marki Fisker przechodzi przez media bez większego echa, to pierwszy tak wyraźny sygnał trzech procesów, które mają kluczowe znaczenie dla najbliższych lat branży motoryzacyjnej.

środa, 20 marca 2013
Gdyby branży motoryzacyjnej przyjrzał się socjolog dostrzegłby, jak ściśle samochody związane są z przemianami społecznymi.
piątek, 25 stycznia 2013

Koniec z naciąganiem klientów na wysokie ceny. Producenci powoli (choć niechętnie) przyznają się, że potrafią robić tanie samochody.

wtorek, 02 października 2012

Wystawcy na targach paryskich pokazali dużo dobrze zapowiadających się nowych samochodów. Wszystkie z nich to jednak nic więcej jak nieśmiała ewolucja dobrze znanych już pomysłów, które nie odpowiadają na najważniejsze pytanie - jak przywrócić w społeczeństwie pragnienie i potrzebę posiadania samochodu.

poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Kilka dni temu świat nawiedziła informacja o końcu produkcji limuzyn Maybach. Wskrzeszona 10 lat temu przez Mercedesa przedwojenna marka miała przyjść w blasku i chwale, tymczasem odchodzi po cichu ze wstydem. Dlaczego tak się stało i jakie to ma znaczenie dla rynku samochodów luksusowych?

środa, 11 lipca 2012

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oprócz wielkiego widowiska dało nam także możliwość kontaktu z licznie przybyłymi z zagranicy gośćmi. Była to świetna okazja do poczynienia obserwacji różnic kulturowych i zwyczajów między nami a innymi narodowościami. Także ja wyciągnąłem pewne stricte motoryzacyjne wnioski.

sobota, 16 czerwca 2012

...Circuit de la Sarthe we Francji. Na legendarnym 24-godzinny wyścigu świętuje ponad dwieście tysięcy fanów sportu.

sobota, 09 czerwca 2012

Z analiz biznesowych i sondaży wychodzi, że przy zakupie auta Polacy kierują się bardzo racjonalnymi pobudkami. Obraz ten jest jednak niekompletny bez jednego, zgoła innego czynnika - kraju pochodzenia marki. Na ile jest to racjonalne?

piątek, 01 czerwca 2012

... to byłby to brytyjski Lotus. Usłana dramatycznymi wzlotami i upadkami historia firmy to materiał na dobry thriller. Albo przynajmniej biznesowe case study.

wtorek, 29 maja 2012

Francuzi prezentują coraz lepiej zapowiadające się modele. Czy są w stanie zagrozić niemieckiej dominacji?

 
1 , 2 , 3